Vliegtickets kopen

2

Manieren om naar Curaçao te gaan, te voet, te fiets, met de auto, met de bus, met de trein of met het vliegtuig. Er is natuurlijk maar één vervoersmiddel mogelijk als je naar Curaçao wilt, het vliegtuig. Als je gaat vliegen naar Curaçao moet je een paar dingen uitzoeken.
– Wanneer wil ik vliegen?
– Met welke maatschappij wil ik vliegen?
– Hoe veel bagage heb ik nodig?
– Stoelplaatsen reserveren mogelijk?
Met behulp van deze punten heb ik een vliegmaatschappij en vliegticket uitgekozen.

tijd

Wanneer wil ik vliegen?
Als je wilt vliegen is het handig om eerst te kijken wanneer je kan vliegen of wanneer je op je bestemming aanwezig moet zijn. Ik wil Carnaval mee maken en daarom vlieg ik begin Februari naar Curaçao. 8 juli heb ik mijn eindpresentatie in Nederland en daarom moet ik voor 8 juli terug zijn.

Het is belangrijk om te weten wanneer je in het buitenland wilt of moet zijn omdat je anders geen datum hebt waarop je wilt vertrekken en terug komen en dan is het moeilijk om een ticket te kopen.

Als je weet wanneer je wilt vliegen kan je controleren of een retourtje goedkoper is dan twee enkele vluchten of andersom!

Bij sommige maatschappijen kan je via Internet maar een retourtje kopen waarbij je na aankomst binnen 3 maanden moet terug vliegen. Je kan dan langs het reisbureau gaan.

 

Met welke maatschappij wil ik vliegen?
Als je gaat uitzoeken met welke maatschappij je wilt vliegen kan je met meerdere punten rekening houden. Mijn belangrijkste punt was de prijs en ik wilde absoluut niet overstappen. Omdat de vlucht 10 uur duurt vond ik het ook prettig als er eten en drinken geserveerd wordt tijdens de vlucht en dat dit bij de prijs in zit, anders kunnen de kosten alsnog oplopen. Andere belangrijke punten kunnen zijn:

  • Beenruimte
  • Hoeveelheid bagage zit bij de ticket
  • Hoe veel maaltijden krijg ik op de vlucht
  • Vliegen de vliegtuigen direct of met tussenstops?

IMG_0006 (2).jpg

Hoe veel bagage heb ik nodig?
Iedere vliegmaatschappij heeft andere regels met betrekking tot bagage. Bij sommige maatschappijen zit de bagage bij de prijs inbegrepen en bij andere maatschappijen moet je bagage bij boeken.

Bij iedere maatschappij is het aantal kilo’s van het ruimbagage verschillend en de hoeveelheid handbagage verschilt ook per maatschappij. Ik vertrek voor vijf maanden naar Curaçao en weet dat ik daarom veel bagage wil mee nemen op de terugreis, ik weet daarom ook dat ik sowieso één ruimbagage moet bijboeken. Soms is het bijboeken tijdens de aanschaf van het ticket goedkoper dan achteraf bagage bijboeken!


Stoelplaatsen
Het is altijd handig als je je stoelplaatsen kan reserveren. Als je met een groep reist kan je stoelplaatsen bij elkaar reserveren, als je alleen reist kan je kiezen of je bij het raam of aan het gangpad wilt zitten.

Sommige lange mensen hebben meer beenruimte nodig, hoe veel betaal je bij voor meer beenruimte en hoe veel beenruimte heeft een standaard plaats?

Voor de vleugel en ver achter de vleugel heb je het beste uitzicht, vind je het belangrijk dat je naar buiten kan kijken tijdens de vlucht?

Bij sommige maatschappijen zoals TUI is het mogelijk om tegen betaling kort van te voren stoelen te reserveren. Bij KLM mag je gratis stoelen reserveren.

 

Definitieve keuze
Als je alle bovenstaande feiten per maatschappij hebt opgeschreven kan je voor jezelf beslissen welke punten je het belangrijkst vind. Uit deze punten kan je concluderen met welke maatschappij je wilt vliegen.

 

 

Ik heb onverwachts afgelopen week mijn ticket geboekt en daarom gaat het artikel van vandaag over vliegtickets boeken. Woensdag komt er een extra artikel online met mijn ervaringen van vorige week.

 

Te otro siman

 

Geef een reactie

