Sollicitatie Stage plek Curaçao

Hallo Iedereen, Bon Tardi,
Naamloos

Vorige week sprak ik met mijn toekomstige minor klasgenoten over het mailtje wat wij van Christel (zij regelt onze stages) hebben ontvangen. Sommige studenten zouden een mail hebben ontvangen met het verzoek tot een skype sollicitatie met een stagebedrijf. Ik vroeg meteen in de app of iemand al een mailtje had ontvangen. Er waren drie klasgenoten die een mail hadden ontvangen. Anna had een verzoek ontvangen van het Sea-Aquarium, ik baalde als een stekker want daar wilde ik zelf graag stage lopen. Een paar uur later had ik een nieuw mailtje ontvangen van Christel.

In dit mailtje stond of ik Jeanette van het Sea-Aquarium al had gemaild? Ik sprong van mijn stoel en werd helemaal gek! Ik had het Sea-Aquarium moeten mailen, de stage plek die ik zo graag wilde hebben! In het mailtje stond ook dat Carmabi mij wilde spreken voor een skype gesprek.  Ik mailde Christel zo snel mogelijk terug en heb de mail adressen van Jeanette en van Carmabi gevraagd en nam zo snel mogelijk contact op met de bedrijven. Aankomende dinsdag heb ik twee gesprekken, eerst met Carmabi om te kijken in welke projecten ik ingezet kan worden en daarna heb ik een gesprek met het Sea-Aquarium.

Carmabi:
carmabi
Carmabi heeft een educatieve afdeling die voor lesmateriaal zorgt die te maken hebben met de natuur. Van de site van Carmabi heb ik gekopieerd: “NME is een aparte tak binnen Carmabi wat sinds de jaren 80 bezig is met het opzetten en uitvoeren van verschillende educatieve programma’s voor scholen en andere groepen. Excursies in het Kabouterebos, Christoffelpark, Shete Boka en Daaibooi zijn een vast onderdeel geworden van de buitenschoolse activiteiten van alle scholen in het Funderend Onderwijs, Daarnaast worden er leskisten, lesbrieven, schoolbezoekprogramma’s en tal van andere activiteiten ontwikkeld om kinderen en docenten bij de natuur te betrekken.”
Het lijkt mij erg interessant om stage te lopen bij Carmabi, ik heb nog geen idee wat voor werkzaamheden ik bij Carmabi zou kunne uitvoeren en ben daarom erg benieuwd naar het gesprek aankomende dinsdag.

Sea-Aquarium
Naamloos
Ik denk dat bijna iedereen wel oiets van het sea-aquarium heeft gehoord, althans wel van Sea-Aquarium beach. Komt de naam je niet bekend voor? Dan komt Mambo beach je misschien wel bekened voor.
Sea-Aquarium is natuurlijk niet het strand zelf. Sea-Aquarium vind ik vooral super tof omdat kinderen (en volwassenen) in aanraking kunnen komen met dieren, letterlijk! Ik zeg altijd, biologie moet je kunnen voelen, proeven en ruiken en dat kan in het Sea-Aquarium! Je kan bijvoorbeeld Verpleegsterhaaien voeren en aaien. Verpleegsterhaaien zijn haaien die gemiddeld 3 meter lang worden, Sommige haaien bereiken een lengte van wel vier meter!
Ik ben vooral gek op het Sea-Aquairum omdat ze Citroen haaien hebben.
Citroen haaien kunnen bijna drie en een halve meter lang worden. Ze komen voor rondom Curaçao en ook rondom Cuba (en nog meer landen natuurlijk). Citroen haaien vallen niet zo maar mensen aan. Jonge citroen haaien weten nog niet zo veel en deze bijten wel eens mensen.
Het Sea-Aquarium gebruikt het water uit de zee om hun aquaria mee te vullen.
Het lijkt mij geweldig om bij het Sea-Aquarium stage te lopen en dat heeft één simpele reden, ik hou echt extreem veel van de onderwaterwereld!

Ik ben benieuwd naar mijn gesprekken aankomende dinsdag. Ik wil graag weten wat voor werkzaamheden ik kan doen bij deze twee bedrijven. Dan is het aan de bedrijven om te kijken of ze mij willen aannemen. Bij Carmabi heb ik geen concurrentie en bij het Sea-Aquarium wel. Ik heb sowieso een te gekke stage plek en daar ben ik heel blij mee!

Tot volgende keer!

XXXXX

 

 

4 gedachtes over “Sollicitatie Stage plek Curaçao

Geef een reactie

