Skype sollicitaties

skypegesprekn de vakantie had ik twee sollicitatiegesprekken, één gesprek met het hoofd van Carmabi-educatie en één gesprek met het Sea-Aquarium.
Ik had geen idee wat ik kon verwachten van mijn sollicitatie gesprekken, ik had alleen begrepen dat ik een sollicitatiegesprek had ter kennismaking.  Bij Carmabi was ik de enige sollicitant en bij het Sea-Aquarium waren er twee sollicitanten. Sea-Aquarium lichtte mij toe dat ze een voorkeur kunnen aangeven en dat het UDC de uiteindelijke stageplaats kan bepalen. In deze post vertel ik over mijn gesprekken.

Het eerste gesprek stond gepland met Carmabi om half 2 Nederlandse tijd.
Toen ik na een haf uur Carmabi nog niet online zag begon ik mij zorgen te maken. Ik stuurde mailtjes naar het Hoofd van Carmabi en ik ontving uiteindelijk een mailtje terug: “geef mij 10 minuten om voor te bereiden en ik kom online”. Toen het hoofd van Carmabi online kwam en het skype gesprek startte  zag ik een vriendelijk uitziende vrouw buiten op een balkon staan. Ze vertelde mij dat ik niet betaald zou krijgen bij Carmabi maar dat ze wel haar best aan het doen was om een salaris voor mij te regelen. Ze vroeg mij één belangrijke vraag: “ben je bereid om bij ons stage te lopen als je niet betaald krijgt?” Mijn antwoord was : “Ja, want deze stage lijkt mij tof.” Ik kreeg als antwoord terug: “Dan zien we een samenwerking met jou zeker zitten want wij vinden jou CV echt geweldig”. Ik kreeg een uitleg over wat mijn werkzaamheden zullen zijn en toen was het gesprek al afgelopen. Nog geen tien minuuten gepraat en daarom was ik zo zenuwachtig… Ik wist toen dat ik in ieder geval een toffe stageplek heb!

Het tweede gesprek was met het Sea-Aquarium. Dit gesprek had ik ook later dan gepland. Als ik een stageplek heb bij het Sea-Aquarium ga ik mee loppen met een tourguide en ga ik presentaties geven. Dit lijkt mij geweldig om te doen! Het Sea-Aquarium vertelde mij nadrukkelijk dat ze mij niet konden vertellen of ik aangenomen was. Dit zou ik horen van het UDC omdat het UDC deze conclussie trekt.  Het Sea-Aquarium wilde mij niet zien tijdens het gesprek. Dit vond ik best jammer maar daar krijgen jullie later nog wel iets over te horen 😉

Ik weet dat ik een geweldige stageplek zal hebben in Curaçao. Wat mijn stage precies gaat inhouden vertel ik als in in Curaçao zit. En weet je, daar zit ik al over één maand!

Groetjes Tessa

2 gedachtes over “Skype sollicitaties

Geef een reactie

