Deel 2, foto’s Veluwe

IMG_67452Vandaag heb ik in de aanbieding: een lading foto’s van schimmels!
Tijdens mijn 2e dag in de Veluwe heb ik heel veel foto’s kunnen maken. Ik ben erg gek op paddenstoelen en heb daarom vandaag veel foto’s van paddenstoelen. Het zijn veel meer foto’s dan vorige keer. Welke foto vinden jullie het mooist?

IMG_67262Een kleine organisme, van ongeveer anderhalve centimeter op een grasveld, vol met nog kleinere organismen. Dit kleine schatje viel zo erg op, kijk toch wat een schoonheid! Zo klein en vergeleken mijn zijn omgeving zo groot!

IMG_67622Deze boom heeft een schimmel op zijn oksel!

IMG_67712Deze paddenstoelen doen mij denken aan de baby oesters van Spongebob….  Ik vond ze daarom misschien wel zo schattig…

IMG_67662Soms is het voor een meisje van nog geen 160 centimeter lastig om paddenstoelen van bovenaf te kunnen fotograferen. Goed excuus om ook de onderkant van een paddenstoel aan jullie te laten zien!

IMG_67772Een groepje organismen, dicht bij elkaar. Ik denk dat dit stiekem een kabouterdorp is. Hoe geweldig zou het zijn als onze huizen er zo uit zouden zien!

IMG_67842
Kijk nog zo’n kabouterdorp! Ik vind het prachtig met al dat groen er om heen!

IMG_67912Huh wat is dat, is het een aardappel aan de kant van de berm? Is het misschien een spons? Nee het is een paddenstoel! Ik had het toevallig van de week met mijn oma nog over deze paddenstoel. Mijn oma heeft geweldige placemats, op een van de placemats staan afbeeldingen van paddenstoelen die in Nederland voorkomen met hun naam. Helaas ben ik de naam vergeten. Ik weet wel dat mijn oma zei dat ze deze nog nooit had gezien. Kijk oma, hij bestaat echt in Nederland.

Helaas was de achtste foto de laatste foto. Volgende keer kunnen jullie de laatste natuurfoto’s op mijn blog zien, er zullen dan ook foto’s bij zitten die niet van schimmels zijn, al zijn dat er heel weinig!

Een gedachte over “Deel 2, foto’s Veluwe

Geef een reactie

