Heerlijk dagje luxe strand bij Papagayo Beach

IMG_0191

Het strand in Curacao is niet overall even mooi. Ik ben nog niet op veel stranden geweest omdat ik geen auto heb.  Curacao is een eiland maar je kan niet overall zwemmen. Het eiland is grotendeels opgebouwd uit koraal en steen en daarom kan je niet overal lekker het water in lopen. De stroming van het water rond het eiland is ook erg hard.

IMG_0210
Curacao heeft een paar gratis strandjes. Ik denk dat grote knip en kleine knip wel voor de meeste mensen bekend klinken. Zelf ga ik altijd naar Pier. Pier is ongeveer een kwartiertje lopen van mijn huis en hierdoor is Pier voor mij de beste optie om naar toe te gaan. Pier is gratis en heeft geen bedjes.  Op de foto hierboven zien jullie het strand van Jan Thiel. Als je op dit strand wilt komen moet je zes gulden betalen (ongeveer 3 euro). Hier zijn wel ligbedjes. Luxe dure ligbedden en simpele ligbedden.

IMG_0188
Papagayo is een strand dat grenst aan Jan Thiel. Als je heb betaalt bij de entrée van het strand kan je kiezen, of je loopt naar Jan Thiel of naar Papagayo Beach. Papagayo Beach is echt werkelijk het meest luxe strand wat ik ooit heb gezien!  Het strand bestaat uit een zeewater zwembad met uitzicht op de zee (zie foto hierboven)

IMG_0196Als je over de rand leunt een naar beneden kijkt zie je de zee met een sterke stroming.

IMG_0194
Papagayo Beach is misschien qua uiterlijk een van de mooiste stranden die ik heb gezien, ik vind het wel erg jammer dat er geen vissen te zien zijn terwijl je zwemt. Als je vissen wilt zien kan je in vijf minuutjes naar Jan Thiel lopen en daar eventjes een duik nemen.

Een gedachte over “Heerlijk dagje luxe strand bij Papagayo Beach

Geef een reactie

