Saint Tropez ocean club

IMG_0223Iedere vrijdag, zaterdag en zondag ga ik naar het strand. Laatst wilde ik op vrijdag wel eens wat anders. Ik werd vrijdag door Anaife opgehaald en we wilden gaan zwemmen. Het strand is heel leuk maar wij wilden beiden een keer zwemmen in een zwembad. Wij besloten naar het poepie chique Saint Tropez te gaan. Wauw, wat is het hier prachtig!

Voor 17 gulden (7,50 euro) mag je bij Saint Tropez naar binnen en kan je op een bedje gaan liggen. Je hebt keuze uit verschillende bedjes. Bedjes met een kussen direct aan het zwembad in de zon of een bedje zonder kussen wat verder weg met een parasol. Wij kozen voor een heerlijk bedje met kussen en man wat liggen die bedjes lekker!
(Het enige minpunt qua betaling vind ik dat je je eigen eten en drinken niet mag nuttigen. Het eten en drinken bij Saint Tropez is best duur en ik hou er altijd van om een flesje water naast mij te hebben liggen als ik aan het zonnen ben. )

IMG_0256
Naast bedjes aan het zwembad zijn er ook een paar bedjes met uitzicht op het strand. Tevens zijn er twee prachtige hangstoelen die heerlijk zitten. Ik heb echt genoten toen ik op de stoel zat en af en toe nat gespetterd werd van het water van de zee.

IMG_0255.jpgHet zwembad is niet heel groot, het is groot genoeg om baantjes te trekken maar het is geen wedstrijdbad. Het water had een goede temperatuur. Ik ergerde mij er wel aan dat ik geen duidelijke doche zag. Het is erg warm in Curacao en je zweet snel, ik vind het geen prettig idee dat iedereen bezweet en met zonnebrand het zwembad inspringt. Een doche voordat je gaat zwemmen lijkt mij wel zo fris. (Er is ergens een douche, maar niet duidelijk zichtbaar naar mijn idee)

IMG_0273.jpgHet zwembad heeft aan het einde een systeem waar ik wel blij mee ben! Zonnebrand en zonne-olie zijn vet en laten vaak een vieze laag drijven op het zwembad. Door het systeem dat dit zwembad heeft, valt de bovenste waterlaag in een aparte bak. In deze bak zie je de zonnebrand drijven, in het zwembad niet!
Het zwembad heeft trouwens een prachtig uitzicht op de zee!

IMG_0304.jpgHet zwembad kan je in via een trap aan het begin, het zwembad loopt schuin af. In het begin kon ik nog makkelijk in het zwembad staan maar in het diepste gedeetle lukte dit echt niet! Ik ben ook niet zo heel groot dus dat is niet heel moeilijk.

IMG_0222Ik heb echt heerlijk gelegen en gezwommen in Saint Tropez. Ik ga hier zeker nog vaker naar toe!

Geef een reactie

