Contact met Nederland Tips!

WIN_20160407_20_14_42_Pro.jpg
Ik bel iedere dag echt heel veel met Nederland. Er zijn verschillende mogelijkheden om contact te kunnen hebben. Vandaag geef ik een paar tips, deze tips kan je vooral goed gebruiken als je net als ik naar het buitenland gaat of in het buitenland bent en je thuis geen wifi hebt.
Tip 1: zoek zo veel mogelijk wifi op
Ik maak zo veel mogelijk gebruik van open wifi netwerken. Laatst lag ik op Madero Beach en deed het open wifi network het niet. Ik vroeg aan een medewerker van een bar welke wifi ik het best kon gebruiken. Deze lieve mevrouw heeft voor mij geregeld dat ik voortaan hun wifi kan gebruiken!
Ik gebruik zo vaak mogelijk wifi en met deze wifi kan ik natuurlijk makkelijk via internet contact leggen.
Tip 2: Koop een locale simkaart
Bij een langer verblijf kan het verstandig zijn om een lokale simkaart te kopen. Ik heb een simkaart gekocht bij een telefoonwinkel en deze mensen hebben mij geholpen met internet op de simkaart te zetten. Iedere maand moet ik prepaid beltegoed op mijn simkaart zetten waarmee ik internet kan kopen. Bellen via internet hoeft niet duur te zijn. Ik bel iedere dag minimaal twee uur met mijn familie en vrienden in Nederland. Hiernaast facebook ik nog en whatsapp ik heel veel met mijn vriendinnen.
Tip 3: Bel niet met je beltegoed maar bel via internet bijvoorbeeld met whatsapp
Via internet bellen kan veel goedkoper zijn dan bellen naar nummers met je beltegoed.
Ik bel mijn familie en vrienden met whatsapp. Het voordeel van bellen met whatsapp is dat het weinig internet kost. Met whatsapp kan je zelfs instellen dat het bellen nog minder internet kost. Wanneer je belt via whatsapp is er af en toe wel een kleine vertraging. Ik zal volgende week uitgebreid ingaan op het bellen via Whatsapp.
Tip 4: Skype alleen als er wifi is
Skype is heel leuk omdat je elkaar kunt zien en horen. Helaas kost Skype wel veel internet omdat je elkaar ook kunt zien. Als je de camera tijdens het skypen uit zet kost het al minder internet maar bij mij loopt Skype dan altijd vast.
Tip 5: geen abonnement vanuit Nederland
Bel niet zo maar met je Nederlandse abonnement. Naar mijn idee kan je het best je abonnement stopzetten omdat je betaalt voor belminuten die je waarschijnlijk niet kan gebruiken. Hiernaast is bellen met een abonnement erg makkelijk waardoor je bij thuiskomst grote rekeningen krijgt.

Als jullie tips hebben die gaan over bellen in het buitenland, laat ze dan achter bij de reacties!

 

 

2 gedachtes over “Contact met Nederland Tips!

Geef een reactie

