Ik mis eten

12747964_1685454765067303_2347013478287676664_o
Mama, wat kan jij lekker koken, Oma wat kan jij lekker koken, Jericho wat kan jij lekker koken en mijn lieve schoonmoeder, wat kunt u ook lekker koken. (Sorry lieve papa, jij niet).
Ik mis het eten uit Nederland heel erg. Ik kan hier (als ik een auto zou hebben) Alles koken wat ik wil. Nou ja alles, met één elektrische gaspit en één koekenpan en dan is het koken niet zo makkelijk. Vandaag vertel ik over het eten uit Nederland wat ik mis, dit is niet altijd Nederlands eten (dat is gewoon niet zo heel lekker)

Andijviestampot met spekjes
Dit is het enige gerecht wat mijn vader het allerlekkerst kan maken van iedereen. Ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet maken en ik heb ook nog geen andijvie in Curaçao gezien en ik mis dit gerecht enorm!

Loempa’s
Mijn schoonmoeder maakt de lekkerste loempia’s die er bestaan. Mijn schoonmoeder kookt altijd erg lekker maar ik denk dat de loempia’s (en pasteitjes) het lekkerst zijn.

Sushi
Sushi vind ik heerlijk. Ik kan niet wachten tot ik in Nederland weer naar een all you can eat sushi restaurant kan gaan.

Lasagna
Oh Ik hou van lasagna. Lasagna vind ik echt heerlijk. Natuurlijk kan ik makkelijk zelf lasagna maken, dat doe ik thuis ook altijd maar zonder oven is dat heel erg moeilijk.

Pizza
Nog iets wat heel moeilijk is om te maken zonder oven en dat is pizza. Ik snak naar een heerlijke warme pizza waarvan de kaas slierterig gesmolten van de pizza af druipt. Ik snak naar een heerlijke pizza! (misschien ga ik toch maar binnenkort naar een pizza restaurant!)

Al het eten wat mijn vriend maakt
Mijn vriend heeft gelukkig goed van zijn moeder leren koken. Het lekkerste gerecht dat mijn vriend voor mij heeft gemaakt was warme kip met mozarella en tomatensaus met rijst. Ik weet niet hoe dit gerecht heet maar het is echt zalig! Misschien kan ik een keer het recept online zetten 🙂 Al het eten wat mijn vriend maakt is lekker!

brood
Ik mis een simpel sneetje brood met een plakje kaas of een plakje ham of rosbief of lekkere pindakaas met hagelslag.

Groenten & Fruit
Bijna al het groenten en fruit wat ik bij mij in de buurt van de supermarkt koop is al aan het rotten en er komt een mega geur van af. Helaas eet ik de laatste tijd weinig vers groente en fruit omdat alles bedorven is. Ik eet wel wel groenten en fruit maar alles komt uit de diepvries of uit blik.

Ijsjes
Ik ben in Curaçao maar ik eet geen ijsjes. Helaas is mijn vriezer kapot waardoor ik geen ijsjes kan bewaren. Echt jammer maar het is niet anders.

Dit zijn de dingen die ik het meest mis!

 

Geef een reactie

