Grote Knip

IMG_0538.jpg
Van verschillende mensen heb ik gehoord dat Grote Knip HET strand is waar ik naar toe moest gaan. Vorige week was het eindelijk zo ver, samen met Anaife en met mijn buurvrouw gingen wij gezellig een ochtendje naar Grote knip.  Het was een geweldig en ik heb de mooiste vissen gezien!
IMG_0478
Grote Knip is een gratis strand in het westen van Curaçao. Grote knip heeft prachtig wit zand en een helder blauwe zee. Als je op Grote Knip ligt lig je echt op een paradijs!  ER liggen wel veel stenen bij grote knip als je het water in wilt. Dit is niet overal bij grote knip maar er kan spontaan een steen in het water liggen. Ik wist dit eerst niet en heb hierdoor een prachitge schaafwond gekregen boven op mijn teen. Waterschoentjes zijn niet per se nodig, je moet alleen voorzichtig in het water lopen.

IMG_0484.jpg
Op bovenstaande foto kan je zien dat er stenen aan de waterrand liggen. Hiervoor moet je dus echt uitkijken!

Bij Grote Knip kan je bedjes huren maar dit raad ik niet aan.
De bedjes liggen namelijk niet lekker omdat ze oud en doorgezakt zijn. De bedjes kosten fl7,50.  De bedjes hebben wel één heel groot voordeel.Bij Grote Knip kan je ook aan een picknick tafel gaan zitten, je moet hiervoor wel vroeg naar Grote Knip toe.

IMG_0530
Grote Knip is prachtig helaas ligt veel vuilnis op het strand. Onder mijn bedje lag een hoop wc papier en naast mijn bedje lagen veel sigarettenpeuken. Bij bijna alle schaduwplekken lag er veel vuilnis. Dit vond ik echt heel erg jammer. Ik heb een vriend gevraagd wat hij vond van Grote Knip. Toen hij er was was het strand juist erg schoon dus ik vermoed dat ze het strand af en toe schoon maken. Het vuilnis vond ik het enige echte minpunt aan Grote Knip.

IMG_0480.jpg
Grote Knip is een prachtige plek om te snorkelen. Je moet alleen niet te diep willen snorkelen en bij de rotsen kan de stroming soms ook sterk zijn. De onderwaterwereld bij Grote Knip is mooi, er zijn veel vissen en hiervoor hoef je niet ver te zwemmen! In het midden van het water ligt een grote steen waar meerdere koralen op zitten en hier zwemmen enorm veel vissen omheen. Het was echt prachtig om te zien!

IMG_0525.jpg
Ik voeg nog wat foto’s toe om een compleet plaatje van Grote Knip te laten zien.
IMG_0524.jpg
IMG_0535.jpg
IMG_0533

Geef een reactie

