Hoe ziet mijn week er globaal uit

IMG_0222Ik ben nu iets meer dan twee maanden in Curaçao. Twee maanden op een eiland in de Caraïbische Zee. Menigeen denkt aan iedere dag zon strand en zwemmen maar het leven op een Caraïbisch eiland is niet alleen zon, feesten, en zwemmen.

Vier dagen in de week loop ik stage bij Carmabi Educatie. Ik heb het hier enorm naar mijn zin. Ik heb erg leuke collegae en het werk wat ik doe is zeer variërend. Op mijn werk vermaak ik mij heel erg. Ik sta rond half 7 op en ga rond 7 uur de deur uit. Voordat ik de bus kan pakken moet ik eerst een kwartier naar de bushalte lopen. Bij de bushalte wacht ik tot er een bus langs komt, deze bus brengt mij naar Punda. Vanaf de bushalte van Punda moet ik naar de bushalte in Otrobanda lopen. dit duurt ongeveer twintig minuten. Vanuit Otrobanda neem ik een andere bus of rij ik met iemand mee. Om 5 uur zit mijn werkdag er op en rij ik met iemand mee naar Otrobanda of loop ik naar Punda. Als ik ga lopen ben ik ongeveer vijf kwartier onderweg in de brandende zon! Maar de bus gaat hier 2 keer in het uur en deze bussen komen meestal vlak achter elkaar. Dit kan dus betekenen dat je wel 118 minuten kan wachten… Want twee keer in het uur kan 2 bussen in de eerste minuut van de 60 zijn en dan duurt het nog 59 minuten voordat het tweede uur in gaat… als je dan weer 59 minuten moet wachten ben je gewoon 118 minuten aan het wachten!
Als ik eenmaal thuis ben doe ik mijn raam meteen open, doei ik de was, ga ik wat eten en lig ik een half uur op bed voordat ik ga slapen.

Op vrijdag moet ik een halve dag naar school dus ik ben een halve dag vrij! Mijn weekend gevoel begint dus al op vrijdag maar eerst natuurlijk naar school. De vakken van IMEO vallen mij een beetje teggen. De leerstof die uitgelegd wordt is voor mij echt oersaai, tevens komen de leraren vaak te laat waardoor wij geen uur les hebben maar drie kwartier. Er wordt ook aangenomen dat wij al best veel weten terwijl marketing en management echt mijn vakken niet zijn, ik heb het nog nooit gehad (in tegenstelling tot andere leerlingen van mijn klas). Ik had graag gehad dat de basis ook uitgelegd zou worden.
Gelukkig ben ik in de middag vrij van school. Als ik thuis kom ruim ik mijn kamer op en dwijl ik mijn vloer. Als ik klaar ben loop ik in 20 minuten naar het strand en ga ik lekker snorkelen!

Het weekend is echt geweldig! In het weekend lig ik meestal op het strand en ga ik lekker zwemmen. Mambo  Beach/Madero Beach is het strand wat ik het meest bezoek omdat ik hier heen kan lopen. In het weekend kan ik rusig bijkomen van een drukke week. Meestal word ik rond een uur of 8 wakker en ga ik rond 11 uur naar het strand. Rond een uur of 18.00 loop ik weer richting huis. Over het lopen doe ik ongeveer 35 minuten. Op zaterdag doe ik meestal rond kwart voor 7 boodschappen voor de hele week. Althans, ik koop mijn avondeten voor de hele week 🙂

De dag na zondag is het maandag en begint mijn werk weer.

Zo ziet mijn week er ongeveer uit.

 

Groetjes Tessa

 

 

Geef een reactie

