22 April Earth Day, Clean Up

curacao-clean-up
Schoonmaken is iets wat weinig mensen leuk vinden, zelf vind ik schoonmaken ook echt niet leuk toch is het altijd al mijn droom geweest om mee te helpen bij een natuurschoonmaak actie. 22 April is het Earth Day, deze dag is bedoeld om mensen te laten nadenken over hun consumentengedrag en wat de invloed hiervan is op de plek waar gewoond word en daarmee ook het effect op de hele aarde. 23 April organiseert Clean Up Curacao een schoonmaakactie op klein Curaçao.

Klein Curaçao is een klein eiland dat hoort bij Curaçao. Het zee leven om klein Curaçao heen is prachtig, er komen dieren voor die je niet zo makkelijk ziet bij Curacao zelf. Rondom Klein Curaçao zwemmen regelmatig zeeschildpadden. In de maand mei leggen de zeeschildpadden eitjes op Klein Curaçao. Helaas stroomt er veel afval vanuit Venezuela en Bonaire richting klein Curaçao en dit afval ligt in de weg voor de schildpadden. Schildpadden kunnen verstrikt raken in het afval of vinden het strand niet meer geschikt om eitjes te leggen, en dat terwijl Klein Curaçao een enorm belangrijk broedgebied is!

Curaçao clean up organiseert aankomende zaterdag een clean up actie op klein Curaçao en ik ben één van de gelukkige deelnemers die zaterdag mee gaat met de Mermaid richting klein Curaçao.
Half 7 moet ik mij melden bij de Caracasbaai en om 7 uur vertrekt de boot naar klein Curaçao.Op klein Curaçao hebben wij eerst een briefing zodat wij weten wat wij moeten doen. Na de briefing gaan wij in groepen klein Curaçao over om alle troep op te ruimen. Na drie lange uren krijgen wij een broodje worst en wat fruit en daarna controleren wij of Klein Curaçao helemaal schoon is. Dan kunnen wij nog een uurtje zwemmen en daarna rond een uur of drie gaan wij met de boot weer naar Curaçao.

Je dromen waarmaken is echt tof en mee doen aan een clean up actie is echt mijn droom. Toch wil ik verder dromen en het lijkt mij echt tof om zelf een clean up actie te organiseren, dit is een doel die ik binnen de komende vijf jaar zeker wil bereiken. Gelukkig zit ik in het onderwijs en is een grote groep mensen iets laten doen daar niet een heel groot probleem!

Ik heb heel erg veel zin in aankomende zaterdag en ik laat jullie zeker weten hoe het gegaan is!

Geef een reactie

