Alice in Wonderland

IMG_0151-2 - kopie-2
Alice in Wonderland vind ik een geweldig sprookje, er is een strand in Curaçao dat Alice in Wonderland genoemd wordt in verband met de prachtige onderwaterwereld. Op de foto hierboven is te zien dat de bovenwaterwereld ook prachtig is! Dit kleine strandje heet Playa Kalki, tot nu toe mijn favoriete strand op Curaçao.

IMG_0137-2 - kopieRond een uur of acht stond ik deze foto te maken, het is handig om vroeg aanwezig te zijn bij Playa Kalki omdat het erg druk kan zijn op het strand. Rond een uur of half één ging ik weg bij Playa Kalki en toen stond de parkeerplaats naast Playa Kalki helemaal vol. De parkeerplaats is klein maar heeft een enorm groot voordeel, er loopt security rondjes zodat de kans op inbraak klein is.
IMG_0146-2 - kopie.jpgNet zoals bij Grote knip en zoals bij de meeste stranden op Curaçao moet je eerst met een trap omlaag voordat je bij het strand bent. Bij het strand staan veel Mansalina bomen die zorgen voor veel schaudw. Let wel op met kleine kinderen want de vruchten van de Mansalina zijn giftig en van het aanraken van de bast kan je last krijgen van huiduitslag.

Als je de trap afloopt wordt je verwelkomd door een vrolijk uitziend restaurantje. Volgens mijn ouders is de patat hier best oké maar is de patat bij Mambo Beach lekkerder. Ik vind het restaurantje er erg gezellig uit zien en het voordeel is dat er een toilet bij het restaurantje zit.

IMG_0156-2 - kopie.jpgOp het strand staan ligbedjes die je kan huren, de ligbedjes kosten 10 gulden per stuk maar ze zijn schoon en ze liggen heerlijk. De kwaliteit van de ligbedjes is dus erg goed en ik vind ze de 10 gulden waard. Het zand bij Playa Kalki was schoon, je kan er ook voor kiezen om geen bedje te huren. De parasols die bij de bedjes staan zorgen voor een goede schaduw.

IMG_0154-2 - kopie.jpgDe onderwaterwereld is echt prachtig van Playa Kalki maar daar ga ik zo over verder, de bovenwaterwereld ziet er niet alleen prachtig uit, er zijn ook leuke dieren te spotten. Er vliegen enorm veel vogels rond bij playa kalki en de vogels lopen ook regelmatig langs de stoeltjes. Ik vind pootafdrukken van vogels echt altijd super schattig!

IMG_0153-2 - kopie.jpgZoals ik al meerdere keren eerder zei, de onderwaterwereld is prachtig! Echt prachtig. Playa Kalki heeft het mooiste koraalrif wat ik ooit heb gezien! Er zwemmen enorm veel verschillende soorten vissen rond! Bij Playa Kalki schijnen zelfs af en toe schildpadden rond te zwemmen! Het was geweldig om te snorkelen bij Playa Kalki, ik kan niet duiken en ik heb ook (nog) geen behoefte om het te leren maar Playa Kalki is een populaire duikplek. Er worden roggen, schildpadden en walvishaaien gevonden bij Alice in Wonderland.

Als je hier bent geweest, dan snap je waarom dit strand Alice in Wonderland word genoemd.

 

Geef een reactie

