Ik mis Nederland

NederlandIk mis Nederland, het derde en laatste deel waarin ik vertel over de dingen die ik mis als ik thuis ben. Dit keer gaat het over de alledaags en overige dingen die ik mis. Nu ik nadenk, mis ik best veel, bijvoorbeeld lekker douchen of de lammetjes in de wei.

Douchen
Ik mis het met koud water douchen als het warm is en het met warm water douchen als het koud is, hiernaast mis ik het om te douchen zonder de douchekop vast te houden. Het is eigenlijk best luxe om de kraan op een lekkere temperatuur aan te kunnen zetten. In Curaçao douche ik als de zon schijnt met warm water en als de zon onder is met koud water.

Regen
Dat ik de regen zou missen had ik nooit verwacht! Als het regent in Curaçao ben ik meteen buiten te vinden terwijl mijn buren zo snel mogelijk naar binnen gaan.

Fietsen
In Nederland fiets ik vrijwel altijd naar de supermarkt, naar de judo of ik ga voor de plezier een rondje fietsen. Zelfs als ik naar de stad ga fiets ik met mooi weer voor mijn plezier 9 kilometer heen en 9 kilometer weer. In Curaçao is het te warm, te onveilig en er zijn te veel heuvels om te fietsen.

De lente
Het is zo raar om de lente te missen. Terwijl ik van mijn vriend foto’s krijg van kuikentjes, pulletjes en lammetjes merk ik hier helemaal niks van de lente. In Curaçao hebben de bomen het hele jaar door bladeren en vallen er iedere dag veel bladeren uit de boom die bij mij in de tuin staat. Hier moet je dus altijd vegen.

Temperatuur
De temepratuur in de winter vind ik in Nederland maar niks maar de temepratuur in de lente en zomer vind ik een stuk aangenamer. Hier is het de laatste dagen erg warm en het word steeds iets warmer. Op mijn telefoon heb ik de afgelopen twee weken geen temperatuur onder de 30 graden gezien!

Er zijn wel meer dingen die ik mis maar de bovenstaande onderwerpen zijn de dingen die ik het meest mis. Natuurlijk mis ik de judo en het les geven ook enorm maar daar heb ik het al een beetje eerder over gehad.

Wat missen jullie als je lang weg bent?

 

Geef een reactie

