Keihard afgaan

Over een paar uur heb ik mijn eerste mondelingen Papiamentu tentamen. Ik weet nu al hoe ik het tentamen ga maken, ik ga sowieso keihard af. Het is niet omdat ik te weinig heb geleerd, leren doe ik wel, welliswaar te weinig maar hier ligt het ook niet aan.
Het is ook niet dat ik niet weet wat de vragen precies zullen zijn want ik weet precies wat de vragen gaan zijn. Het probleem ligt ergens anders.

Mijn docent zegt goedemorgen ben jij Tessa?
Ik moet daarna in het Papiaments vertellen dat ik Tessa ben, dat ik 21 jaar oud ben, dat ik woon op de djadostraat, dat ik al drie maanden op Curaçao woon en waar ik stageloop, hierna krijg ik nog wat standaard vragen, dit gedeelte is allemaal goed te doen. Helaas krijg ik na deze vragen een gesprekje die ik moet voeren. Het nadeel is dat ik een stuk of vijf gesprekken uit mijn hoofd moet leren en precies moet weten wat ik moet antwoorden. Het is doodleuk een gesprek letterijk uit mijn hoofd leren en daar ben ik niet zo goed in.

Het is voor mij een troost om te weten dat ik niet de enige ben die vrees voor een onvoldoende. Vorig jaar had iedereen het tentamen gehaald, ik hoop dat dit jaar iemand het tentamen haalt..
Op naar de herkansing 13 mei!

 

Geef een reactie

