Bonaire dag 4 (en 5?), Wij gaan nog niet haar huis, nog lang niet….

IMG_0265De vierde dag, dit is nog lang niet het einde van het avontuur maar voordat ik te veel verklap over de afloop van ons avontuur begin ik bij het begin van de dag. Jericho en ik hadden lekker lang geslapen en daarna hadden wij onze koffers gepakt. Het was tijd om uit te checken en bij de receptie werden wij vriendelijk geholpen, wij mochten al onze bagage op kantoor zetten waardoor wij niet op het hotel hoefde te blijven wachten tot in de avond. Gisteren hadden wij genoten bij Jibe City en vandaag wilden wij weer hier heen. Wij reden dit keer erg snel richting Jibe City, het scheelde wel anderhalf uur met vorige keer, al was het uitzicht wel wat minder mooi.

IMG_0275Kijk dit bedoel ik, Jericho en ik hebben genoten van het uitzicht en van de leuke muziek die gedraaid werd in het restaurant. Ik ben echt fan van Jibe City, wij hebben lekker gegeten en gingen een potje kaarten. Na Jibe City wilde ik graag nog eventjes rondrijden. Na het rondrijden moesten wij tanken en hebben wij de scooter ingeleverd. Wij kregen direct onze borg terug. Door Scooters Bonaire werden wij weer naar het hotel gebracht.

IMG_0303Bij de bar naast het zwembad heb ik een heerlijke Bonaire Blond besteld en daarna hebben wij de tijd uitgezeten bij het zwembad, wat een straf!
Toen het wat kouder begon te worden (daar begin ik gewoon last van te krijgen onder de 30 graden!) Ging ik het zwembad uit en namen wij nog een biertje, eventjes lekker knuffelen met de katten.

IMG_0350
Het hotel had een taxi voor ons geregeld en wij werden afgezet bij het vliegveld. Jericho wilde buiten blijven wachten maar ik wilde alvast naar binnen, wij zouden namelijk snel vertrekken. Toen wij eenmaal binnen waren zagen wij al snel dat wij een flinke vertraging hadden. Wij wilden wat eten in het vliegveld maar vrijwel alles was uitverkocht. Ik moet voortaan toch wat meer naar Jericho luisteren. De vertraging duurde en duurde, de potjes pesten begonnen ons ook al erg te vervelen. Na een lange zit konden wij het vliegtuig in en kwamen wij later aan in Curaçao dan verwacht.

Toen wij in Curaçao het vliegveld uitkwamen was het al donker en laat, helaas kostte een taxi 45 dollar dus wij besloten te wachten op de laatste bus die aansluiting had in Punda op een andere bus die wij moesten nemen. FOUTE KEUZE! De bus kwam te laat en de buschauffeur zei dat hij neer huis ging, wij konden de andere bus nemen en die zou ook een aansluiting hebben. Na een lange tijd wachten samen met een andere groep mensen kwam er nog geen bus. De taxi tarieven waren omhoog gegaan en om ons thuis de brengen moesten wij nu 55 dollar betalen. De rit naar huis is niet langer dan 15 minuten en ik vond dit belachelijk veel geld.

Er kwam een bus aan en wij werden veilig afgezet in Otrobanda, met de groep mensen liepen wij naar Punda, vijf mensen moesten in Punda blijven  en de rest moest verder, de groep bleef bij iemand slapen en wij liepen naar het busstation, taxi’s waren niet meer berijkbaar en het was al over twaalfen. Een vrouw van de groep kwam naar ons toe en legde uit dat zij in een van de gevaarlijkere buurten woont in Curaçao en dat zij daar mensen kent. De jongens uit de buurt hadden gehoord dat wij aan het wachten waren bij de bushalte en de kans was groot dat ze ons kwamen opzoeken. Ze zei dat het niet veilig was om te wachten en dat we het best met haar mee konden gaan. Deze vrouw had ons bij het vliegveld ook al vriendelijk geholpen en wij besloten met haar mee te gaan. Ik stuude de locatie van het huis door naar mijn familie en vrienden en wij bleven met een grote groep mensen slapen bij deze vriendelijke mevrouw.
De volgende ochtend werd iedereen gewekt om 6 uur om een kopje thee te drinken, op te ruimen en weer naar huis te gaan. Om zeven uur waren wij eindelijk thuis.

 

 

Een gedachte over “Bonaire dag 4 (en 5?), Wij gaan nog niet haar huis, nog lang niet….

Geef een reactie

