Offroad Christoffelpark, Bomentags zoeken

IMG_0430.jpgAfgelopen week werd ik door twee huisgenoten gevraagd of ik in plaats van hen samen met een andere huisgenoot bomentags wilde zoeken bij het Christoffelpark. Hun stagebegeleider John (een echte plantenman) ging met ons mee samen met Carlos (de Conciërge) en een middelbare scholier die twee dagen een meeloop stage had. Natuurlijk wilde ik naar het Christoffelpark, ik ben er nog niet zo veel geweest en als ik in de natuur wandelpaden mag verlaten dan ga ik zeker mee!

IMG_0437Het wandelen viel mij zwaar tegen, in de eerste vijf minuten was ik in een cactus gelopen en moest Carlos een stekel uit mijn been trekken, ik kreeg hem er zelf niet uit door de weerhaken die de cactusstekels hebben. Vlak hierna kreeg ik stekels van een prikkelbosje in mijn gezicht en zo ging het vrijwel de hele ochtend verder, totdat John mij een schaar gaf. Ik waarschuwde John dat ik hou van de natuur maar dat ik waarschijnlijk alle prikkelbosjes kapot ging knippen. John lachte mij uit want het zal vast niet gebeuren, na vijf minuten moest hij lachen want ik knipte alle prikkende planten kapot. Gelukkig is dat niet erg wand die planten groeien snel terug.

IMG_0463.jpg
Voor de planten hoef ik niet zo graag naar het Christoffelpark maar het uitzicht vind ik prachtig!

IMG_0476.jpg
Dit waren de bomentags die wij moesten zoeken. De tags werden twintig jaar geleden in de bomen gehangen, er was toen geen toegang tot een navigatiesysteem dus onze taak was de tags zoeken (die echt niet opvallen) en John zette ze daarna in een navigatiesysteem. Van de meer dan honderd bomentags die wij konden vinden heb ik er 1 gevonden en in totaal hebben wij er ongeveer 10 gevonden. De tag die ik gevonden had was al door Carlos gevonden maar dat wist ik niet. Wij zijn een hele ochtend bezig geweest met de tags zoeken.

IMG_0487.jpg
Dit was meer mijn ding, naar diertjes kijken. Ik vind leguanen echt zo tof 🙂

De bomentags zoeken was zwaar werk en ik denk niet dat ik het nog een keer wil doen, de hele tijd in de volle zon staan is toch niet zo mijn ding!

Geef een reactie

