Mijn favoriete restaurant in Curaçao

DSC_84652.jpgVlak bij mijn eerste huis, dicht bij mambo beach, bij marie pampoen, staan twee restaurants. Het restaurant Sea Side Terrace en het restaurant Surf & Turf (Tim Douwsma raadde de tweede aan). De eerste maand nam een vriendin mij mee uit eten bij Sea-Side en omdat ik dit restaurant zo geweldig vond, heb ik de aanrader van Tim niet eens geprobeerd!

DSC_84672.jpgDeze foto heb ik gemaakt toen ik met mijn rug naar de weg stond. Sea Side is een restaurant dat direct aan het strand ligt.

DSC_84592Het strand dat aan Sea Side grenst wordt door de buurtbewoners ook wel pier genoemd. Dit komt doordat een pier er voor zorgt dat er haast geen stroming staat bij het zwemgedeelte. Je kan zwemmen aan de linkerkant en aan de rechterkant van de pier. Aan de linkerkant is het water helderder en zijn er veel vissen te zien.
Als je wilt zwemmen voordat je bij Sea Side gaat eten let dan wel op je spullen en zwem niet verder dan de pier! Sommige mensen doen dat wel maar de stroming is daar enorm sterk.

DSC_84722Ik vind Sea Side een geweldig restaurant. Het uitzicht vind ik echt prachtig. Vooral als het een beetje donker begint te worden is het erg mooi om bij Sea Side te genieten van de schitteringen in het water. Naast het uitzicht heb ik bij Sea Side met alleen maar super lief personeel gesproken.

DSC_84632.jpgIn het restaurant is voor iedereen wel wat te eten, alleen voor veganisten is er weinig keus. De prijzen van het restaurant vind ik goed betaalbaar, voor ieder budget kan je je buik vol hebben.

De borden bij Sea Side zijn goed gevuld. Links zie je een kleine red snapper met bruine rijst en rechts de conch met patat. Bij de red snapper word altijd een heerlijke saus met uien gegeven, die staat helaas niet op de foto.
Bij Sea Side heb ik alleen maar visgerechten besteld en ik vond ze stuk voor stuk lekker! (Ik heb alleen de kreeft nooit bestelt)
Iedere dag dat ik bij pier was zag ik dat er verse vis geleverd werd, ik zag ook duikers direct uit het water vis brengen bij het restaurant, verser kan naar mijn idee niet!

DSC_84792.jpgSea Side is naar mijn idee een echte aanrader, het is zeker mijn meest favoriete restaurant in Curaçao!
Sea Side is van dinsdag tot en met zondag geopend.

Geef een reactie

