Een dagje naar Londen

big-benVrijdag avond 28 oktober vertrok de bus van Citytijger met mij richting Londen. Via vakantieveilingen heb ik twee kaartjes gekocht om met de fearbus mee te gaan. Binnenkort zet ik de foto’s van de fearbus en mijn ervaring met Citytijger online, vandaag gaat het alleen over mijn ervaring in Londen!

img_0008De bus kwam rond 7 uur aan in Londen. Ik ben naar de Thames gelopen en heb the Eye bewonderd, hierna maakte ik de foto van de Big Ben die bovenaan te zien is. Het werd tijd om te ontbijten en ik liep door Londen om een leuk restaurantje te vinden die een echt Engels ontbijt serveerde.

img_0019Bij Garfunkel’s werd volgens het bord op straat een Engels ontbijt geserveerd. Het ontbijt was heerlijk en enorm veel. Goed gevuld liep ik verder door de stad.
IMG_0031.jpg
Ik vind de gebouwen in Londen prachtig! Alles ziet er echt zo uit als of films, ik vond het ook enorm bijzonder dat het verkeer links reed al wende dit erg snel. De metro is kenmerkend door het bordje met Underground wat bovenop de ingang staat. In de ochtend was het nog erg rustig in Londen maar in de middag werd het echt enorm druk.

img_0090
Als eerst heb ik bordjes gevolgd naar een park. In dit park zaten enorm veel kleine eekhoorntjes. Er was één eekhoorn die zo naar je toe rende en voor je voeten ging staan. Op het moment dat ik eindelijk wist hoe ik foto’s van dieren moest maken had de eekhoorn geen zin meer en rende weg. Ik probeerde rustig achter hem aan te lopen maar aangezien de eekhoorn niet wilde hield het al snel op. Ik zocht naar mijn volgende slachtoffer maar er waren geen eekhoorns die mee wilde werken dus hield ik het bij de foto hierboven.

img_0040Omdat ik geen route had uitgestippeld en ik vooral op allerlei leuke gebouwen af ging heb ik veel rondjes gelopen. Op een gegeven moment kwam ik langs China town. Ik ben kort door China town heen gelopen omdat ik typisch Engeland wilde ervaren en China town is nu niet iets echt Engels. Ik besloot om richting Oxfort street te lopen om naar de Disney winkel te gaan en om naar de Lush te gaan. Onderweg heb ik een leuke ov-chipkaart houder gekocht met het Zweinstein logo voor mijn broertje.

IMG_0096.jpgLush is een winkel gericht op huidverzorging en bad producten. Er zijn Lush winkels in Nederland maar de Lush in de Oxford street is enorm groot. Er zijn meerdere producten die alleen in deze Lush te koop zijn. Ik heb snel rond gekeken want door alle geuren, kleuren, warmte en drukte had ik het al snel gezien. Bij de Lush heb ik niks gekocht en bij de Disney winkel helaas ook niet. Ik was op zoek naar Disney buttons voor mijn stagebegeleider. De buttons worden helemaal niet verkocht in de Disney store.

img_0125Rond een uur of 2 zocht ik naar een Engelse Pub om te gaan eten. Bij Dog&Duck zag het er druk uit en ik wrong mijzelf naar binnen. Het was eventjes wurmen om naar het restaurant boven te kunnen maar uiteindelijk had ik een geweldig plekje bij het raam. Ik heb veel naar buiten gekeken en fish and chips gegeten en daarbij een Engels biertje gedronken.

Na het eten heb ik vooral veel rondjes gelopen. Er was nog een plan om naar de tower bridge te lopen maar na een paar keer verkeerd te zijn gelopen week ik van het plan af. Gelukkig, want het was veel te ver weg om te lopen. Met de bus zijn we nog langs de brug gereden dus heb ik hem gelukkig wel kunnen zien.

Londen vind ik echt een geweldig mooie stad, de gebouwen zijn prachtig, de mensen zijn vriendelijk en het leuke vind ik dat ik echt iedereen kon verstaan! (In Amsterdam kan ik niet eens iedereen verstaan!)

Ik weet zeker dat ik ooit weer naar Londen ga.

Een gedachte over “Een dagje naar Londen

Geef een reactie

