Ryan de Jongh kayak experience

20160307_171803In Curaçao zijn vroeger vele mangrovebomen gekapt. Ryan de Jongh is begonnen met de mangrove bomen te herplanten en organiseert kayak tours door de mangroven.

Ik heb Rayan ontmoet op Carmabi. In het Marine education center is een vitrine kast ingericht over de mangrove, mijn taak was om de kast aan te vullen (ik hoop dat dat nu ook werkelijk gebeurd is). Om informatie over de mangroven te verzamelen sprak ik Ryan aan en hij vroeg of ik een kopje thee met hem ging drinken. Ryan had mij van veel informatie voorzien en zei dat hij een afspraak had met een groep Duitse toeristen om een mangrove tour te doen en hij vroeg of ik mee wilde.
In de middag kwam Ryan op zijn Antilliaans een half uur te laat, hij had op de toeristen gewacht maar ze lagen ziek op hun hotelkamer. Ryan wilde zich aan zijn woord houden en we pakte kayaks uit de schuur. Twee lieve Amerikaanse meiden spraken Ryan aan omdat ze hem herkende van vlogs op youtube en wilde graag mee met de tour.
20160307_165458.jpg
Samen met Ryan deelde ik een Kayak, wat gaat het varen dan makkelijk! Het varen met de kayak is al een geweldige ervaring op zich. De ervaring wordt nog mooier wanneer Ryan de voortplanting van de mangrove bomen uitlegt en vertelt hoe hij het herplanten is begonnen. 20160307_170606Ik heb enorm veel genoten. Toen mijn ouders op het eiland waren heb ik Ryan gebeld. Ik wilde dolgraag met de kayak naar de blauwe kamer en Ryan kon dat voor ons regelen.
Ryan heeft ons mee genomen naar de blauwe kamer en naar een prachtige rif waar wij lekker konden snorkelen.

Ryan organiseert kayaktours. Je kan contact opnemen met Ryan om te overleggen wat er mogelijk is. Ik raad je enorm aan om met Ryan te reizen, een echte yu di korsou met een hart voor de natuur.

Voor meer informatie: Ryan de Jongh

Geef een reactie

