Dolphin Academy, Zwemmen met dolfijnen

20160529-3pm-cateast-sw-ED 013.jpg
Op vrijdag avond leerde ik Suus kennen en op zondag lagen wij met twee nieuwe vrienden in het water. Vrijdag avond ging ik met een groep vrijwilligers vleermuizen vangen samen met Suus en Mariana hield ik één net in de gaten. Halverwege de avond bood Mariana aan Suus en mij aan om Zondag met dolfijnen te zwemmen! Mariana is namelijk de dierenarts bij Dolphin Academy.

20160529-3pm-cateast-sw-ED 061.jpgIk wilde echt heel erg graag met Dolfijnen zwemmen in Curaçao en ik ben echt enorm dankbaar dat ik deze kans heb gehad. Ik vind het geweldig hoe Dolphin Academy met de dolfijnen omgaat. Sommige dolfijnen worden getraind om achter een boot aan te zwemmen in de open zee om daar een tijdje te kunnen vrijzwemmen! De dolfijnen hebben een eigen wil en als ze iets niet willen doen dan hoeft het ook niet. Zo gebeurt het ook wel eens dat een dolfijn met een show niet mee wilt doen of dat de dolfijn niet met mensen wilt zwemmen.

20160529-3pm-cateast-sw-ED 064.jpgVoordat wij met de dolfijnen mochten zwemmen moesten wij een bandje halen en een papier ondertekenen, op  dit papier stond dat Dolphin Academy voor niks verantwoordelijk was en dat zelfs een ongeluk waarop de dood volgt eigen verantwoordelijkheid is. Ik schrok best wel van dit papiertje. Nadat wij het papiertje getekend hadden mochten wij rond lopen bij Sea-Aquarium wat grenst aan Dolphin Academy. Over Sea-Aquarium wilde ik een apart stukje schrijven maar ik doe het nu; niet heen gaan, het is om te janken.

20160529-3pm-cateast-sw-ED 042.jpgNa een bepaalde tijd moesten wij ons melden en kregen wij een film te zien over de geboorte van een dolfijn en over orka’s en walvissen die in paniek raken door geluidsgolven onderwater met de dood als gevolg. Best aangrijpend om te zien. Het leven hier in Curaçao laat mij zo veel anders denken over de wereld! De mensen met een oranje band mochten mee komen voor een uitleg. Suus en ik liepen mee want wij hadden een oranje bandje om! Er werd ons uitgelegd hoe wij met de dolfijnen moesten zwemmen en dat wij ze niet bij de kop mochten aaien, best logisch.

20160529-3pm-cateast-sw-ED 101.jpg In het water ben je met een groep van zes personen en twee dolfijnen! Wat een luxe! Je doet kunstjes met de dolfijnen voor foto’s. De kunstjes worden afgewisseld met vrijzwemmen en met een snorkelbril duiken met de dolfijnen. Ik vond de ervaring echt geweldig! Als ik er aan terug denk wordt ik weer helemaal rustig en krijg ik een mega glimlach op mijn gezicht.

Ik heb al een keer eerder gezwommen met dolfijnen, in Cuba (dit was trouwens ook geweldig) maar bij Dolphin Academy voelde het zo veel pettiger en rustgevender. Ik heb nu zo veel spijt dat ik met mijn ouders ook niet met dolfijnen ben gaan zwemmen, al is het wel enorm duur en weet ik niet zeker of ik het geld er wel voor over heb.
Op de website van dolphin Academy is er informatie te vinden over verschillende programma’s met de bijbehorende prijzen.

 

Geef een reactie

