Curaçao-Porto Marie

IMG_0416.jpgNature Comes First is de uitspraak die bij Porto Marie hoort. Ik hou van de natuur en daarom wilde ik graag naar Porto Marie. Ik vind het namelijk onzin om altijd op een bedje te liggen en het liefst lig ik op schoon zand! Ik had zeker verwacht dat ik dit bij Porto Marie zou vinden.

IMG_0415.jpg
Helaas was mijn verwachting niet de waarheid. Wat liggen er veel peuken op de grond! De zee in Nederland is dan wat kouder maar het strand is wel een stuk schoner! Ik wordt gewoon een beetje boos als ik terug denk aan het strand bij Porto Marie, ik ben er te laat achter gekomen dat het één grote asbak is, mijn handdoek is helaas helemaal verkleurt door de peuken die op het zand lagen. Ik heb de meeste peuken opgeruimd maar door de wind lag mijn handdoek steeds onder. Als je een bedje neemt, dan vind ik dit strand wel oké, schone stranden zijn denk ik gewoon niet te vinden op Curaçao!

IMG_0401.jpgHet zandstrand van Porto Marie is redelijk groot maar de zee waar je veilig kan zwemmen is nog veel groter!

IMG_0402.jpgIk vind het erg leuk als er een vlot in de zee drijft, Porto Marie heeft ook een vlot. Dit vlot is makkelijk te bereiken omdat je niet heel ver hoeft te zwemmen!

IMG_0403.jpgZoals je op de foto ziet is het zandstrand lekker uitgerekt. Er zijn parasols en schaduwplekken, deze waren wel allemaal bezet toen ik aankwam op het strand.

IMG_0408.jpgOp deze foto kan je goed zien dat er wel wat stenen in het water liggen. Ik vond het aantal stenen echt heel erg mee vallen. Ik hou echt niet van stenen op de grond, ik ben dan altijd bang dat ik ergens op zal staan maar bij Porto Marie was ik niet echt bang om mijn voeten op de zeebodem te zetten. Kijk ook eens hoe helder dit water is! I love it! Snorkelen bij Porto Marie vind ik trouwens echt leuk om te doen, vooral als je komt op het gedeelte waar het zandstrand stopt en waar de rotsen beginnen!

IMG_0404.jpg
Het stuk waar de gekleurde stoelen staan was vorige keer dat ik bij Porto Marie kwam afgezet, hier vond toen een bruiloft plaats! Hoe romantisch is dat!

Bij Porto Marie kan je ook lekker eten of een drankje nemen. Ik heb zelf niet bij Porto Marie gegeten maar ik heb hier wel een lekker biertje gedronken. De medewerkers van Porto Marie zijn echt enorm vriendelijk. De prijzen van het biertje die ik nam was omgerekend €5,- dit is net zo duur als bij Aloha bar bij Mambo, naar mijn idee is dit best uur voor een biertje.

De toegang bij Porto Marie is 5NAF en de ligbedjes zijn 6 NAF, dus ongeveer 2,50 en 3 euro.
Ik vind Porto Marie een leuk strand. Ik ben er nu twee keer geweest en ik hoef er niet per sé nog een keer naar toe.

 

Geef een reactie

